Vergadering voorzitten - TKD: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
k (Mooie compacte bouwsteen. Ik heb hem iets minder compact gemaakt door toevoeging van youtube embeds, voor het gemak. Infobox rechtgezet.) |
|||
Regel 7: | Regel 7: | ||
{{Auteur - Joyce Stroeve}} | {{Auteur - Joyce Stroeve}} | ||
{{Auteur - Eddy Reynders}} | {{Auteur - Eddy Reynders}} | ||
+ | |- | ||
|'''Stage''' | |'''Stage''' | ||
| | | | ||
Regel 15: | Regel 16: | ||
| | | | ||
{{KBA 10.6 - Multidisciplinair overleg}} | {{KBA 10.6 - Multidisciplinair overleg}} | ||
− | |||
|- | |- | ||
|'''Competenties''' | |'''Competenties''' | ||
− | + | | | |
{{Competentiegebied 2 - Communicatie}} | {{Competentiegebied 2 - Communicatie}} | ||
{{Competentiegebied 3 - Samenwerken}} | {{Competentiegebied 3 - Samenwerken}} | ||
Regel 40: | Regel 40: | ||
* DOCENT voorbereiding: Maak een rooster waarin geschikte dagen of onderdelen staan die door de Aios voorgezeten kunnen worden. Maak afspraken met Aios over ingrijpen. | * DOCENT voorbereiding: Maak een rooster waarin geschikte dagen of onderdelen staan die door de Aios voorgezeten kunnen worden. Maak afspraken met Aios over ingrijpen. | ||
* AIOS voorbereiding: | * AIOS voorbereiding: | ||
− | + | '''Kijk filmpje (2min48) ‘[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-1 Voorbereiding vergadering]’; ''' | |
− | + | <youtube>https://www.youtube.com/watch?v=qsBvYxO-P7Y</youtube> | |
− | + | '''Kijk filmpje (2min49) ‘[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-2 Leiding geven aan de vergadering]’; ''' | |
+ | <youtube>https://www.youtube.com/watch?v=Awf8FMVMMU8</youtube> | ||
+ | '''Kijk filmpje (2min59) ‘[https://www.medischevervolgopleidingen.nl/ondersteuningsmateriaal/animatie-vergaderingen-voorzitten-3 Lastige types]’. | ||
+ | '''<youtube>https://www.youtube.com/watch?v=B8pZ3p6cq4o</youtube> | ||
* Op de TKD wordt er aan het begin van het onderdeel / dag met desbetreffende aios afspraken gemaakt omtrent het voorzitten. Er worden ook observatoren aangewezen die naderhand feedback geven op vooraf vastgestelde punten. | * Op de TKD wordt er aan het begin van het onderdeel / dag met desbetreffende aios afspraken gemaakt omtrent het voorzitten. Er worden ook observatoren aangewezen die naderhand feedback geven op vooraf vastgestelde punten. | ||
Versie van 22 mrt 2019 om 12:19
Leerlijn praktijkmanagement | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Werkoverleg, MDO, farmacotherapeutisch overleg, intervisie: het zijn allemaal overleggen/vergaderingen/bijeenkomsten waar je in de toekomst de voorzittersrol zal krijgen. Daarom goed hierover te leren en te oefenen tijdens je opleiding.
Doel
Leren voorzitten.
Gebruiksaanwijzing
Kan op elke terugkomdag in eigen groep, over de gehele opleiding, gebruikt worden.
Onderwijsactiviteiten
- DOCENT voorbereiding: Maak een rooster waarin geschikte dagen of onderdelen staan die door de Aios voorgezeten kunnen worden. Maak afspraken met Aios over ingrijpen.
- AIOS voorbereiding:
Kijk filmpje (2min48) ‘Voorbereiding vergadering’;
Kijk filmpje (2min49) ‘Leiding geven aan de vergadering’;
Kijk filmpje (2min59) ‘Lastige types’.
- Op de TKD wordt er aan het begin van het onderdeel / dag met desbetreffende aios afspraken gemaakt omtrent het voorzitten. Er worden ook observatoren aangewezen die naderhand feedback geven op vooraf vastgestelde punten.
Bronnen
Leiding geven aan de vergadering
De bouwstenen in de leerlijn praktijkmanagement
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |
Categorieën:
- Leerlijn praktijkmanagement
- Bouwsteen
- Auteur - Joyce Stroeve
- Auteur - Eddy Reynders
- 1e Huisartsstage
- 2e Huisartsstage
- KBA 10.6 - Multidisciplinair overleg
- Leerlijn Praktijkmanagement
- Competentiegebied 2 - Communicatie
- Competentiegebied 3 - Samenwerken
- Competentiegebied 4 - Organiseren
- Competentiegebied 7 - Professionaliteit
- Toepassing - Zelfstudie