ComBeL: verschil tussen versies
Regel 39: | Regel 39: | ||
===ComBels voor opleiders, referentieversie=== | ===ComBels voor opleiders, referentieversie=== | ||
− | Onderstaande | + | Onderstaande downloads zijn ter referentie. De aios nodigt de opleiders uit voor het invullen van de ComBeL middels het [https://www.hovumc.nl/w/index.php?title=ComBeL&action=edit e-portfolio]. |
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_Opleidingsperiode_Huisartspraktijk_jaar_1_2019_formulierversie.docx ComBeL 1e Huisartsstage] | *[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_Opleidingsperiode_Huisartspraktijk_jaar_1_2019_formulierversie.docx ComBeL 1e Huisartsstage] | ||
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBel_Klinische_stage_2019_formulierversie.docx ComBeL Klinische stage] | *[https://www.hovumc.nl/doc/ComBel_Klinische_stage_2019_formulierversie.docx ComBeL Klinische stage] | ||
Regel 47: | Regel 47: | ||
===ComBeL voor docenten, referentieversie=== | ===ComBeL voor docenten, referentieversie=== | ||
− | + | Onderstaande download is ter referentie. De aios nodigt de docenten uit voor het invullen van de ComBeL middels het [https://www.hovumc.nl/w/index.php?title=ComBeL&action=edit e-portfolio]. | |
*[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_docent_mei_2014_invulversie.docx ComBeL voor docent] | *[https://www.hovumc.nl/doc/ComBeL_docent_mei_2014_invulversie.docx ComBeL voor docent] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Versie van 5 jan 2023 om 12:47
Toetsprogramma |
---|
Portefeuillehouder toetsing |
Teamleiders onderwijs |
Inhoud
Inleiding
De CompetentieBeoordelingsLijst (ComBeL) is een digitaal formulier in het e-portfolio van de aios. Met dit formulier onderbouwen opleiders en docenten/opleiders hun oordeel over de aios. De aios nodigt de beoordelaars via een link vanuit het portfolio uit om de ComBeL in te vullen.
De ComBeLs bestrijken de zeven competentiegebieden uit het competentieprofiel van de huisarts:
- medisch handelen
- communicatie (met patiënt)
- samenwerken
- organiseren
- maatschappelijk handelen
- kennis en wetenschap
- professionaliteit.
Ieder competentiegebied omvat verschillende competenties en van elke competentie zijn de indicatoren voor de beoordeling omschreven.
Voor wie
De opleider/docent vult de lijst in aan de hand van zoveel mogelijk directe observaties. Ook de aios kan een eigen exemplaar van de ComBeL passend bij de stage en beoordelaar invullen.
Wanneer
De ComBeL ligt ter tafel tijdens het voortgangsgesprek. Eventuele verschillen worden besproken, geanalyseerd en waar mogelijk beslecht. De ComBeL voor docenten en de ComBeL voor huisartsopleiders bieden ruimte voor gezamenlijke conclusies en afspraken. Deze worden gemaakt tijdens het voortgangsgesprek en hebben geen invloed meer op de beoordeling zoals beschreven in de ComBeL.
ComBels voor opleiders, referentieversie
Onderstaande downloads zijn ter referentie. De aios nodigt de opleiders uit voor het invullen van de ComBeL middels het e-portfolio.
- ComBeL 1e Huisartsstage
- ComBeL Klinische stage
- ComBeL GGZ stage
- ComBeL CZ stage
- ComBeL 2e Huisartsstage
ComBeL voor docenten, referentieversie
Onderstaande download is ter referentie. De aios nodigt de docenten uit voor het invullen van de ComBeL middels het e-portfolio.