Juridische aspecten samenwerking huisarts en POH-GGZ: verschil tussen versies
k |
(→Relevantie: Tekstuele veranderingen) |
||
Regel 28: | Regel 28: | ||
|} | |} | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | De POHGGZ is een relatief nieuwe kracht in de huisartspraktijk. Soms is hij in dienst van de huisarts, soms gedetacheerd door een (GGZ) | + | De POHGGZ is een relatief nieuwe kracht in de huisartspraktijk. Soms is hij/zij in dienst van de huisarts, soms gedetacheerd door een (GGZ-)instelling. De POHGGZ werkt met een groep patiënten waar ook risico’s aan zitten, zoals het risico op suïcide. Hoe is de juridische positie van de POHGGZ? Wie is waar verantwoordelijk en aansprakelijk voor? |
=== Doelen === | === Doelen === | ||
− | De aios | + | De aios kent de juridische positie van de POHGGZ én kent het belang van goede werkafspraken tussen huisarts en POHGGZ. |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
− | + | Het onderwijsprogramma bestaat uit een deel dat uitgevoerd moet worden in de huisartspraktijk en een deel waarbij de opgedane informatie tijdens een TKD gedeeld moet worden. Wanneer dit programma geagendeerd wordt voor een TKD, kan deze opdracht gemakkelijk gevolgd worden. | |
− | === | + | === Onderwijsactiviteit === |
==== Deel 1 ==== | ==== Deel 1 ==== | ||
Regel 47: | Regel 47: | ||
* Deel de informatie en ervaringen uit de verschillende praktijken. | * Deel de informatie en ervaringen uit de verschillende praktijken. | ||
* Discussie met als leidende vraag: Hoe zou ik het later in mijn eigen praktijk geregeld willen hebben? | * Discussie met als leidende vraag: Hoe zou ik het later in mijn eigen praktijk geregeld willen hebben? | ||
− | |||
− | |||
− | |||
{{Footer - Leerlijn psychische klachten}} | {{Footer - Leerlijn psychische klachten}} |
Versie van 23 apr 2019 om 20:19
Leerlijn psychische klachten | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA |
Overall |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
De POHGGZ is een relatief nieuwe kracht in de huisartspraktijk. Soms is hij/zij in dienst van de huisarts, soms gedetacheerd door een (GGZ-)instelling. De POHGGZ werkt met een groep patiënten waar ook risico’s aan zitten, zoals het risico op suïcide. Hoe is de juridische positie van de POHGGZ? Wie is waar verantwoordelijk en aansprakelijk voor?
Doelen
De aios kent de juridische positie van de POHGGZ én kent het belang van goede werkafspraken tussen huisarts en POHGGZ.
Gebruiksaanwijzing
Het onderwijsprogramma bestaat uit een deel dat uitgevoerd moet worden in de huisartspraktijk en een deel waarbij de opgedane informatie tijdens een TKD gedeeld moet worden. Wanneer dit programma geagendeerd wordt voor een TKD, kan deze opdracht gemakkelijk gevolgd worden.
Onderwijsactiviteit
Deel 1
- Vraag op de praktijk aan HAO e/o POHGGZ hoe de formele positie van de POHGGZ is: loondienst, gedetacheerd, BIG-geregistreerd, etc.
- Vraag op de praktijk aan HAO e/o POHGGZ welke samenwerkingsafspraken er zijn.
- Bekijk thuis het filmpje op Youtube:
Deel 2
- Deel de informatie en ervaringen uit de verschillende praktijken.
- Discussie met als leidende vraag: Hoe zou ik het later in mijn eigen praktijk geregeld willen hebben?
De bouwstenen in de leerlijn psychische klachten
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |