Bezoek aan een tuchtzaak: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<br /> {| class="infobox leerlijn-praktijk" ! {{Titelbalk - Leerlijn praktijkmanagement}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Vacant}} |- |'''Stage''' | {{stage - 1e Huis...') |
(Bouwsteen gemaakt) |
||
Regel 4: | Regel 4: | ||
|- | |- | ||
|'''Auteur''' | |'''Auteur''' | ||
− | | | + | |Joyce Stroeve |
− | + | Karin Verschoor | |
+ | |||
|- | |- | ||
|'''Stage''' | |'''Stage''' | ||
| | | | ||
{{stage - 1e Huisartsstage}} | {{stage - 1e Huisartsstage}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|'''KBA''' | |'''KBA''' | ||
Regel 36: | Regel 33: | ||
+ | De kans dat je ergens in je loopbaan te maken krijgt met een klacht of een tuchtzaak is natuurlijk reëel. Omgaan hiermee is niet gemakkelijk. Wanneer je wat meer achtergrond kent van tuchtrecht en de richtinggevende rol van de tuchtraad zal de omgang met een klacht of tuchtzaak beter verlopen. | ||
=== Doelen === | === Doelen === | ||
+ | Kennismaken met een tuchtzaak. En kennismaken met de richtinggevende rol van het tuchtrecht. Voorbereid zijn op een klachten en eventueel een aanraking met tuchtrecht. | ||
+ | === Gebruiksaanwijzing === | ||
− | === | + | Samen met de terugkomdaggroep een dag plannen waar je samen een tuchtzaak bijwoont. |
+ | === Onderwijsactiviteiten === | ||
+ | Met de terugkomdaggroep een tuchtzaak bezoeken | ||
+ | * DOCENT voorbereiding : | ||
+ | ** Geef een introductie over het onderwerp. | ||
+ | ** Maak afspraak met Aios wie de [https://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/over-de-tuchtcolleges/binnenkort-te-behandelen rol lijst] in de gaten houdt en hoe het bezoek gepland wordt. De rollijst is een lijst met tuchtcolleges die de komende 2 maanden behandeld gaan worden. | ||
− | + | * AIOS voorbereiding: | |
+ | ** Lees voor het bezoek de ( 5 regels) samenvatting van de zaak. | ||
+ | ** Volg in de weken voorafgaand de interessante gepubliceerde uitspraken in Medisch Contact | ||
+ | * AIOS + DOCENT: PM legitimatie is verplicht bij binnengaan van de rechtbank. | ||
==== Bronnen ==== | ==== Bronnen ==== | ||
− | |||
{{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} | {{Footer - Leerlijn praktijkmanagement}} |
Versie van 12 dec 2018 om 12:10
Leerlijn praktijkmanagement | |
---|---|
Auteur | Joyce Stroeve
Karin Verschoor |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek | |
Trefwoord |
Volgt |
Inhoud
Relevantie
De kans dat je ergens in je loopbaan te maken krijgt met een klacht of een tuchtzaak is natuurlijk reëel. Omgaan hiermee is niet gemakkelijk. Wanneer je wat meer achtergrond kent van tuchtrecht en de richtinggevende rol van de tuchtraad zal de omgang met een klacht of tuchtzaak beter verlopen.
Doelen
Kennismaken met een tuchtzaak. En kennismaken met de richtinggevende rol van het tuchtrecht. Voorbereid zijn op een klachten en eventueel een aanraking met tuchtrecht.
Gebruiksaanwijzing
Samen met de terugkomdaggroep een dag plannen waar je samen een tuchtzaak bijwoont.
Onderwijsactiviteiten
Met de terugkomdaggroep een tuchtzaak bezoeken
- DOCENT voorbereiding :
- Geef een introductie over het onderwerp.
- Maak afspraak met Aios wie de rol lijst in de gaten houdt en hoe het bezoek gepland wordt. De rollijst is een lijst met tuchtcolleges die de komende 2 maanden behandeld gaan worden.
- AIOS voorbereiding:
- Lees voor het bezoek de ( 5 regels) samenvatting van de zaak.
- Volg in de weken voorafgaand de interessante gepubliceerde uitspraken in Medisch Contact
- AIOS + DOCENT: PM legitimatie is verplicht bij binnengaan van de rechtbank.
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn praktijkmanagement
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |