Categorie: KBA 2.9 - Triage telefonisch

Uit Wiki HOVUmc
Versie door Jae Klaasen (overleg | bijdragen) op 20 jul 2018 om 11:57 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{KBA 2.9}}')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken
9. Trieert telefonisch, stelt de urgentie vast, bepaalt het medisch beleid en geeft instructies in begrijpelijke taal. Competenties
  • Bouwt voldoende veiligheidscontroles in (bijv. patiënt terug laten bellen, doorvragen, autoriseren), gezien het ontbreken van non-verbale communicatie en het niet kunnen verrichten van lichamelijk onderzoek.
  • Legt uit in begrijpelijke taal.
  • Gaat om met moeilijke situaties, beheerst conflicten.
  • Trieert door de triagiste overgenomen acute zorgvragen op urgentie, en zet de bijbehorende hulpverlening in (consult, visite, ambulancedienst), middels een heldere overdracht van gegevens.
  1. Medisch handelen
  2. Communicatie
  3. Samenwerken
  4. Organiseren

Pagina’s in categorie "KBA 2.9 - Triage telefonisch"

Deze categorie bevat de volgende 3 pagina’s, van in totaal 3.