IOP - Individueel OntwikkelPlan: verschil tussen versies
k |
k |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | == IOP == | + | <ol class="breadcrumb" style="width:100%;"> |
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Hoofdpagina]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Regelgeving]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item">[[Toetsprogramma]]</li> | ||
+ | <li class="breadcrumb-item active" aria-current="page">{{PAGENAME}}</li> | ||
+ | </ol> | ||
+ | <br /> | ||
+ | {| class="infobox regelgeving" | ||
+ | ! {{Titelbalk - Toetsprogramma}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Adjunct hoofd'''<br /> | ||
+ | {{auteur - Harry Schleypen}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Onderwijscoordinator'''<br /> | ||
+ | {{auteur - Chris Rietmeijer}} | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | '''Onderdelen van het Toetsprogramma'''<br /> | ||
+ | <dynamicpagelist> | ||
+ | category = Toetsprogramma | ||
+ | ordermethod = sortkey | ||
+ | order = ascending | ||
+ | mode = unordered | ||
+ | </dynamicpagelist> | ||
+ | |} | ||
+ | === IOP === | ||
Gedurende de gehele opleiding werkt je met een IOP (Indivdueel Ontwikkel Plan). In dit plan, dat je op grond van toetsing en eigen ervaringen in de praktijk regelmatig evalueert en bijstelt, komt te staan aan welke leerdoelen je wil werken en hoe je tot die doelen bent gekomen. | Gedurende de gehele opleiding werkt je met een IOP (Indivdueel Ontwikkel Plan). In dit plan, dat je op grond van toetsing en eigen ervaringen in de praktijk regelmatig evalueert en bijstelt, komt te staan aan welke leerdoelen je wil werken en hoe je tot die doelen bent gekomen. | ||
Het IOP is het belangrijkste onderdeel van je ontwikkelingsdossier, waarmee je de leerontwikkeling gedurende de opleiding laat zien. | Het IOP is het belangrijkste onderdeel van je ontwikkelingsdossier, waarmee je de leerontwikkeling gedurende de opleiding laat zien. | ||
− | == DART-N == | + | === DART-N === |
Elk doel in je IOP werk je uit als een opdracht aan jezelf in het format DART-N (Doel Activiteiten Resultaat Tijd Nabespreking/toetsing). De toepassing van DART-N is niet beperkt tot het IOP. Door de gehele opleiding heen maken we gebruik van dit format, bijvoorbeeld in de opdrachten van het instituut aan de aios. | Elk doel in je IOP werk je uit als een opdracht aan jezelf in het format DART-N (Doel Activiteiten Resultaat Tijd Nabespreking/toetsing). De toepassing van DART-N is niet beperkt tot het IOP. Door de gehele opleiding heen maken we gebruik van dit format, bijvoorbeeld in de opdrachten van het instituut aan de aios. | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
! | ! | ||
− | + | '''Aanleiding''' | |
|Aanleiding van de opdracht. | |Aanleiding van de opdracht. | ||
|- | |- | ||
! | ! | ||
− | + | '''Doel''' | |
|Doel van de opdracht: wat wil je leren, maar ook waarom. | |Doel van de opdracht: wat wil je leren, maar ook waarom. | ||
|- | |- | ||
! | ! | ||
− | + | '''Activiteit''' | |
|Activiteiten die voor de opdracht uitgevoerd moeten worden. | |Activiteiten die voor de opdracht uitgevoerd moeten worden. | ||
|- | |- | ||
! | ! | ||
− | + | '''Resultaat''' | |
|Resultaat, in een fysiek "tastbare" vorm, na afloop van de opdracht, maar ook: wanneer ben je klaar? | |Resultaat, in een fysiek "tastbare" vorm, na afloop van de opdracht, maar ook: wanneer ben je klaar? | ||
|- | |- | ||
! | ! | ||
− | + | '''Tijd''' | |
|Tijd die de opdracht gaat kosten. | |Tijd die de opdracht gaat kosten. | ||
|- | |- | ||
! | ! | ||
− | + | '''Nabespreking''' | |
|Nabespreking (c.q. toetsing / feedback) van de opdracht (wie, wat, waar, hoe?). | |Nabespreking (c.q. toetsing / feedback) van de opdracht (wie, wat, waar, hoe?). | ||
|} | |} | ||
Naast onderstaande voorbeelden is in een [https://www.henw.org/archief/volledig/id4611-dart-n.html column in Huisarts & Wetenschap (2011) door aios Anne Hermans] besteed aan een voorbeeld van het DART-N gebruik. | Naast onderstaande voorbeelden is in een [https://www.henw.org/archief/volledig/id4611-dart-n.html column in Huisarts & Wetenschap (2011) door aios Anne Hermans] besteed aan een voorbeeld van het DART-N gebruik. |
Versie van 3 apr 2019 om 15:03
Toetsprogramma | |
---|---|
Adjunct hoofd | |
Onderwijscoordinator | |
Onderdelen van het Toetsprogramma |
IOP
Gedurende de gehele opleiding werkt je met een IOP (Indivdueel Ontwikkel Plan). In dit plan, dat je op grond van toetsing en eigen ervaringen in de praktijk regelmatig evalueert en bijstelt, komt te staan aan welke leerdoelen je wil werken en hoe je tot die doelen bent gekomen.
Het IOP is het belangrijkste onderdeel van je ontwikkelingsdossier, waarmee je de leerontwikkeling gedurende de opleiding laat zien.
DART-N
Elk doel in je IOP werk je uit als een opdracht aan jezelf in het format DART-N (Doel Activiteiten Resultaat Tijd Nabespreking/toetsing). De toepassing van DART-N is niet beperkt tot het IOP. Door de gehele opleiding heen maken we gebruik van dit format, bijvoorbeeld in de opdrachten van het instituut aan de aios.
Aanleiding |
Aanleiding van de opdracht. |
---|---|
Doel |
Doel van de opdracht: wat wil je leren, maar ook waarom. |
Activiteit |
Activiteiten die voor de opdracht uitgevoerd moeten worden. |
Resultaat |
Resultaat, in een fysiek "tastbare" vorm, na afloop van de opdracht, maar ook: wanneer ben je klaar? |
Tijd |
Tijd die de opdracht gaat kosten. |
Nabespreking |
Nabespreking (c.q. toetsing / feedback) van de opdracht (wie, wat, waar, hoe?). |
Naast onderstaande voorbeelden is in een column in Huisarts & Wetenschap (2011) door aios Anne Hermans besteed aan een voorbeeld van het DART-N gebruik.