ComBeL: verschil tussen versies

Uit Wiki HOVUmc
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 29: Regel 29:
 
| colspan="6" | .
 
| colspan="6" | .
 
|- style="vertical-align:middle;"
 
|- style="vertical-align:middle;"
| style="text-align:center; height:80px; width: 30%; background-color:#4ea24e;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_1_hao_juli_2013.pdf|<span style="color:white">ComBeL<br />1e Huisartsstage</span>]'''
+
| style="text-align:center; height:80px; width: 30%; background-color:#4ea24e;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_1_hao_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />1e Huisartsstage</small></span>]'''
| style="text-align:center; height:80px; width: 16%; background-color:#228b22;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_VKS_juli_2013.pdf|<span style="color:white">ComBeL<br />Klinische stage</span>]'''
+
| style="text-align:center; height:80px; width: 16%; background-color:#228b22;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_VKS_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />Klinische stage</small></span>]'''
 
| style="text-align:center; height:80px; width: 2%; background-color: white;" |
 
| style="text-align:center; height:80px; width: 2%; background-color: white;" |
| style="text-align:center; height:80px; width: 11%; background-color:#4aa6ff;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_Stage_Chronische_Zorg_juli_2013.pdf|<span style="color:white">ComBeL<br />CZ stage</span>]'''
+
| style="text-align:center; height:80px; width: 11%; background-color:#4aa6ff;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBel_jaar_2_Stage_Chronische_Zorg_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />CZ stage</small></span>]'''
| style="text-align:center; height:80px; width: 11%; background-color:#1c86ee;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_2_GGZstage__juli_2013.pdf|<span style="color:white">ComBeL<br />GGZ stage</span>]'''
+
| style="text-align:center; height:80px; width: 11%; background-color:#1c86ee;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_2_GGZstage__juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />GGZ stage</small></span>]'''
| style="text-align:center; height:80px; width: 30%; background-color:#1874cd;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_3_hao_juli_2013.pdf|<span style="color:white">ComBeL<br />2e Huisartsstage</span>]'''
+
| style="text-align:center; height:80px; width: 30%; background-color:#1874cd;" |'''[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_jaar_3_hao_juli_2013.pdf| <span style="color:white"><small>ComBeL<br />2e Huisartsstage</small></span>]'''
 
|}
 
|}
  
 
===ComBeLs voor docenten===
 
===ComBeLs voor docenten===
 
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_docent_mei_2014.pdf ComBeL voor docent]
 
*[https://www.huisartsopleiding.nl/images/toetsing/ComBeL_docent_mei_2014.pdf ComBeL voor docent]

Versie van 11 jul 2018 om 15:12

Met de CompetentieBeoordelingsLijsten (ComBeLs) onderbouwen opleiders en docenten / opleiders hun oordeel over de aios.

De ComBeLs bestrijken de zeven competentiegebieden uit het competentieprofiel van de huisarts:

  1. vakinhoudelijk handelen
  2. communicatie (met patiënt)
  3. samenwerken
  4. organiseren
  5. maatschappelijk handelen
  6. wetenschap en onderwijs
  7. professionaliteit.


Ieder competentiegebied omvat verschillende competenties en van elke competentie zijn de indicatoren voor de beoordeling omschreven.

Voor wie

De opleider/docent vult de lijst in aan de hand van zoveel mogelijk directe observaties. Ook de aios kan een eigen exemplaar van de ComBeL passend bij de stage en beoordelaar invullen.

Wanneer

De ComBeL ligt ter tafel tijdens het voortgangsgesprek. Eventuele verschillen worden besproken en geanalyseerd.

ComBels voor opleiders

.
ComBeL
1e Huisartsstage
ComBeL
Klinische stage
ComBeL
CZ stage
ComBeL
GGZ stage
ComBeL
2e Huisartsstage

ComBeLs voor docenten