Sjabloon: APC-02: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<div class="panel-group" id="APC-02"> <accordion parent="APC-02" heading="Spoedeisende zorg"> <big>'''De aios:'''</big> *Verheldert het probleem, de klacht, de bete...') |
k |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
<div class="panel-group" id="APC-02"> | <div class="panel-group" id="APC-02"> | ||
− | <accordion parent="APC-02" heading="Spoedeisende zorg"> | + | <accordion parent="APC-02" heading="2. Spoedeisende zorg"> |
<big>'''De aios:'''</big> | <big>'''De aios:'''</big> | ||
*Verheldert het probleem, de klacht, de betekenis en de hulpvraag binnen het referentiekader van de patiënt (patiëntgerichte communicatie: biopsychosociale model) | *Verheldert het probleem, de klacht, de betekenis en de hulpvraag binnen het referentiekader van de patiënt (patiëntgerichte communicatie: biopsychosociale model) | ||
Regel 14: | Regel 14: | ||
*Kan non-verbale communicatie expliciteren en bespreken (cues, metacommunicatie). | *Kan non-verbale communicatie expliciteren en bespreken (cues, metacommunicatie). | ||
− | + | Deze aandachtspunten, opgetekend in het [[Landelijk APC Curriculum]], vinden aansluiting met de [[Leerlijn spoedeisende zorg]]. | |
</accordion> | </accordion> | ||
</div> | </div> |
Huidige versie van 13 aug 2018 om 12:12
De aios:
- Verheldert het probleem, de klacht, de betekenis en de hulpvraag binnen het referentiekader van de patiënt (patiëntgerichte communicatie: biopsychosociale model)
- Bepaalt met de patiënt de prioriteit van de problemen en stemt af op de beschikbare tijd
- Wint informatie doelmatig in
- Bespreekt de uitslagen van onderzoeken en de diagnose met de patiënt (overeenstemming)
- Geeft uitleg en advies (patiëntenvoorlichting)
- Past gedeelde besluitvorming toe afgestemd op de behoefte van patiënt
- Stelt effectief gerust bij veelvoorkomende klachten en aandoeningen die doorgaans vanzelf overgaan
- Structureert het consult en is hierin flexibel binnen de context
- Evalueert het consult
- Werkt aan de relatie met de patiënt
- Kan non-verbale communicatie expliciteren en bespreken (cues, metacommunicatie).
Deze aandachtspunten, opgetekend in het Landelijk APC Curriculum, vinden aansluiting met de Leerlijn spoedeisende zorg.