Uitleg bij ALK - Onbegrepen duizeligheid: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
(Nieuwe pagina aangemaakt met '<br /> {| class="infobox leerlijn-solk" ! {{Titelbalk - Leerlijn SOLK}} |- |'''Auteur''' | {{Auteur - Dick Walstock}} |- |'''Stage''' | {{stage - 1e Huisartsstage}}...') |
k |
||
Regel 39: | Regel 39: | ||
=== Onderwijsactiviteiten === | === Onderwijsactiviteiten === | ||
Welke verklaringsmodellen gebruikt de huisarts en welke communicatieve vaardigheden en technieken zet de huisarts verder in? Observeer, noteer en bespreek na. | Welke verklaringsmodellen gebruikt de huisarts en welke communicatieve vaardigheden en technieken zet de huisarts verder in? Observeer, noteer en bespreek na. | ||
− | <youtube>https://youtu.be/ | + | <youtube>https://youtu.be/8ZrICSxs4UM</youtube> |
{{Footer - Leerlijn SOLK}} | {{Footer - Leerlijn SOLK}} |
Versie van 4 mrt 2019 om 10:16
Leerlijn ALK | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Relevantie
Bij ongeveer 30% van de klachten op het spreekuur kan de huisarts geen sluitende somatische verklaring vinden. Ook na onderzoek door een medisch specialist wordt er soms geen afdoende verklaring voor de klachten gevonden. Goede uitleg en geruststelling is dan belangrijk.
Doel
Welke communicatieve vaardigheden en verklaringsmodellen zijn effectief bij het uitleg geven over SOLK?
Gebruiksaanwijzing
Deze video is zowel te gebruiken voor zelfstudie, bij (de voorbereiding op) een leergesprek als op de terugkomdag.
Onderwijsactiviteiten
Welke verklaringsmodellen gebruikt de huisarts en welke communicatieve vaardigheden en technieken zet de huisarts verder in? Observeer, noteer en bespreek na.