Leerlijn chronische zorg: verschil tussen versies
k |
k |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{| class="wikitable" style="float:right; margin-left: 10px;border-spacing: 2px; border: 1px solid LightSeaGreen;" | {| class="wikitable" style="float:right; margin-left: 10px;border-spacing: 2px; border: 1px solid LightSeaGreen;" | ||
− | | style="height:50px; width:300px; text-align:center; color: white; background-color: LightSeaGreen;" | [[Leerlijn chronische zorg|<span style="color:white; font-size:large;">Leerlijn chronische zorg</span>]] | + | | style="height:50px; width:300px; text-align:center; color: white; background-color: LightSeaGreen; {{border-radius|8px 8px 8px 8px}}" | [[Leerlijn chronische zorg|<span style="color:white; font-size:large;">Leerlijn chronische zorg</span>]] |
|- | |- | ||
| | | |
Versie van 14 jul 2018 om 14:52
Leerlijn chronische zorg |
Leerlijnhouder |
Inhoud
Inleiding
De leerlijn chronische zorg wil aan de hand van de KBA's, bouwstenen voor onderwijs bieden voor aios, hao's en docenten.
Fasering en Zelfsturing
Het uitgangspunt voor de leerlijn ‘vraag-gestuurd onderwijs’. Daarom is de leerlijn geordend rondom de KBA’s.
Per KBA vind je een onderwijsmateriaal in de vorm van zgn bouwstenen, variërend van een los Youtube-filmpje tot een compleet onderwijsprogramma. Bij de verschillende onderdelen staat een toelichting met suggesties hoe de bouwsteen te gebruiken is en voor welke opleidingsfase het het méést geschikt is. Maar, uiteraard, kan daar (vraaggestuurd) van afgeweken worden.
KBA's
Sjabloon:Thema - Chronische zorg
Bouwstenen
Bouwsteen | Deelthema 1 | Deelthema 2 | Deelthema 3 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KBA1 | KBA2 | KBA3 | KBA4 | KBA5 | KBA6 | KBA7 | KBA8 | |
Insulinetherapie | ✓ | ✓ | ||||||
Seksualiteit en chronische ziekten | ✓ | |||||||
Enkel-armindex | ✓ | |||||||
Opsporing van diabetes type 2 - Artikel | ✓ | ✓ | ||||||
Highlights uit de NHG-Standaard DM Type 2 | ✓ | ✓ | ✓ | |||||
Diabetische voet - Richtlijn voetcomplicaties DM Type 2 | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Diabetes en ramadan - Is aanpassing van diabetesmedicatie en leefstijl noodzakelijk? | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Diabetes en ramadan - 10 Communicatie tips | ✓ | ✓ | ✓ | |||||
Wanneer verwijs je een patiënt met diabetes type 2 naar de tweede lijn? | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ||||
Begeleiding POH-somatiek door aios | ✓ | ✓ | ||||||
Relevante richtlijnen astma en COPD | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |||
Astma/COPD en seksualiteit | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Referentie
NHG Standaard M01 - Diabetes mellitus type 2
NHG Standaard M84 - Cardiovasculair risicomanagement
NHG Richtlijn ADEPD (Adequate Dossiervorming met het EPD)
Overige leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |