Introductie eerste bijeenkomst: verschil tussen versies
k (Jae Klaasen heeft pagina Wetenschappelijke vorming hernoemd naar Opdracht wetenschappelijke vorming) |
k |
||
Regel 14: | Regel 14: | ||
|'''Leerlijnmedewerker'''<br /> | |'''Leerlijnmedewerker'''<br /> | ||
{{Auteur - Nikki Claassen-van Dessel}} | {{Auteur - Nikki Claassen-van Dessel}} | ||
+ | |- | ||
+ | |'''Competentie'''<br /> | ||
+ | {{Competentie 6.1 - EBM}} | ||
|} | |} | ||
De verplichte opdracht Wetenschappelijke vorming in de eerste huisartsstage is ontwikkeld door Hans van der Wouden en wordt gegeven sinds 2012. | De verplichte opdracht Wetenschappelijke vorming in de eerste huisartsstage is ontwikkeld door Hans van der Wouden en wordt gegeven sinds 2012. |
Versie van 11 nov 2019 om 11:57
Leerlijn kennis en wetenschap |
---|
Leerlijnhouder |
Leerlijnmedewerker |
Competentie |
De verplichte opdracht Wetenschappelijke vorming in de eerste huisartsstage is ontwikkeld door Hans van der Wouden en wordt gegeven sinds 2012.
Hieronder wordt de eerste bijeenkomst beschreven en doorverwezen naar de daaropvolgende onderdelen.
Inhoud
Eerste bijeenkomst
De eerste bijeenkomst rond het thema wetenschappelijke vorming vindt plaats in de Amstel Academie computerzaal.
Het programma duurt één dagdeel en wordt verzorgd door Hans van der Wouden. Het bestaat uit een interactieve presentatie gevolgd door het gezamenlijk oefenen met vragen uit de groep.
Er wordt aandacht besteed aan de volgende onderdelen:
- Hoe zet ik mijn probleem uit de praktijk om in een onderzoekbare vraag?
- Waar ga ik zoeken?
- Hoe zoek ik efficiënt?
- Hoe beoordeel ik gevonden literatuur?
- Welke conclusie formuleer ik en hoe vertel ik het de patiënt?
Voorbereiding
We vragen je om zelf een vraag uit de praktijk mee te nemen om tijdens de bijeenkomst uit te werken. Zorg dat je (thuis en in de praktijk) toegang hebt tot de thuiswerk faciliteit van de VU bibliotheek, gebruik je VUmc account om in te loggen.
Vervolg
In de loop van het eerste jaar zullen verschillende elementen van de Wetenschappelijke vorming verder worden uitgediept middels praktijkopdrachten:
- Praktijkopdracht - Kritisch lezen
- Praktijkopdracht - Selecteren van abstracts
- Praktijkopdracht - Zoeken van literatuur - Diagnostiek
- Praktijkopdracht - Zoeken van literatuur - Therapie
- PICO
Zie verder.
- Competentiegebied 6: Kennis en wetenschap
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |