DM - Insulinetherapie: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
Regel 42: | Regel 42: | ||
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
− | [[:Media: | + | [[:Media:Insulinetherapie_sept_2023.ppt|Presentatie Insulinetherapie]] |
=== Bronnen === | === Bronnen === | ||
{{Footer - Leerlijn chronische zorg}} | {{Footer - Leerlijn chronische zorg}} |
Huidige versie van 15 sep 2023 om 07:45
Leerlijn chronische zorg | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Behandeling met insuline is geïndiceerd als, met educatie en een maximaal haalbare of maximaal toegestane dosis van combinatietherapie met metformine en een sulfonylureumderivaat, de individuele streefwaarden voor de glykemische instelling niet worden gehaald.
Insuline is de meest effectieve manier om de glucosespiegel te verlagen. Zowel de start als intensivering van de insulinebehandeling moeten zorgvuldig afgewogen worden.
Insulinetherapie kan in de eerstelijn worden toegepast, mits de huisarts en POH-S specifiek en voldoende deskundig zijn en samen goede afspraken maken over taakverdeling en samenwerking.
Doel
Gebruiksaanwijzing
Bronnen
De bouwstenen in de leerlijn chronische zorg
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |
Categorieën:
- Auteur - Paul Janssen
- Auteur - Susanne Claessen
- 1e Huisartsstage
- CZ stage
- 2e Huisartsstage
- KBA 3.1 - Chronische ziekten
- Leerlijn chronische zorg
- Competentiegebied 1 - Medisch handelen
- Competentiegebied 3 - Samenwerken
- Competentiegebied 4 - Organiseren
- Competentiegebied 6 - Kennis en wetenschap
- Toepassing - Leergesprek
- Toepassing - Zelfstudie
- Toepassing - Onderwijsprogramma
- Toepassing - Praktijkleren