Diabetes en ramadan - 10 communicatietips: verschil tussen versies
k |
k (Sylvia Vlak heeft de pagina Diabetes en ramadan - 10 Communicatie tips hernoemd naar Diabetes en ramadan - 10 communicatietips zonder een doorverwijzing achter te laten) |
||
(3 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | + | {{Header - Leerlijn chronische zorg}} | |
+ | |||
{| class="infobox leerlijn-chron" | {| class="infobox leerlijn-chron" | ||
! colspan="2" | <span class="infobox-titel">[[Leerlijn chronische zorg]]</span> | ! colspan="2" | <span class="infobox-titel">[[Leerlijn chronische zorg]]</span> | ||
Regel 32: | Regel 33: | ||
Het bespreken van een gezondheidsprobleem met iemand die het Nederlands niet goed beheerst of een andere culturele achtergrond heeft, kan lastig zijn. Dit geldt ook voor het bespreken van het vasten en het medicijngebruik tijdens de ramadan. | Het bespreken van een gezondheidsprobleem met iemand die het Nederlands niet goed beheerst of een andere culturele achtergrond heeft, kan lastig zijn. Dit geldt ook voor het bespreken van het vasten en het medicijngebruik tijdens de ramadan. | ||
− | ==== | + | ==== Doel ==== |
In deze bouwsteen worden communicatietips aangereikt die betrekking hebben op leefstijladvisering en aanpassingen in de medicatie tijdens de ramadan. | In deze bouwsteen worden communicatietips aangereikt die betrekking hebben op leefstijladvisering en aanpassingen in de medicatie tijdens de ramadan. | ||
==== Werkvormen/Onderwijsactiviteiten ==== | ==== Werkvormen/Onderwijsactiviteiten ==== | ||
− | Na een algemene inleiding worden | + | Na een algemene inleiding worden 10 communicatietips gegeven die ondersteunen bij de beantwoording van vragen over diabetesmedicatie en ramadan. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | ==== | + | ==== Gebruiksaanwijzing ==== |
− | + | Deze bouwsteen kan gebruikt worden voor zelfstudie/achtergrondinformatie of als onderwijsprogramma tijdens de terugkomdag. | |
+ | ==== 10 Communicatietips - Beschouwing ==== | ||
+ | [https://www.tvpo.nl/het-bespreken-van-het-vasten-tijdens-de-ramadan/ Diabetes in de ramadan, een maand van bezieling] | ||
Tijdschrift voor praktijkondersteuning 2013, nummer 3:75-79 | Tijdschrift voor praktijkondersteuning 2013, nummer 3:75-79 | ||
{{Footer - Leerlijn chronische zorg}} | {{Footer - Leerlijn chronische zorg}} |
Huidige versie van 26 jan 2022 om 11:25
Leerlijn chronische zorg | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA | |
Competenties |
Communicatie |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
Het bespreken van een gezondheidsprobleem met iemand die het Nederlands niet goed beheerst of een andere culturele achtergrond heeft, kan lastig zijn. Dit geldt ook voor het bespreken van het vasten en het medicijngebruik tijdens de ramadan.
Doel
In deze bouwsteen worden communicatietips aangereikt die betrekking hebben op leefstijladvisering en aanpassingen in de medicatie tijdens de ramadan.
Werkvormen/Onderwijsactiviteiten
Na een algemene inleiding worden 10 communicatietips gegeven die ondersteunen bij de beantwoording van vragen over diabetesmedicatie en ramadan.
Gebruiksaanwijzing
Deze bouwsteen kan gebruikt worden voor zelfstudie/achtergrondinformatie of als onderwijsprogramma tijdens de terugkomdag.
10 Communicatietips - Beschouwing
Diabetes in de ramadan, een maand van bezieling Tijdschrift voor praktijkondersteuning 2013, nummer 3:75-79
De bouwstenen in de leerlijn chronische zorg
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |
- Auteur - Paul Janssen
- Auteur - Susanne Claessen
- 1e Huisartsstage
- 2e Huisartsstage
- KBA 3.8 - Communicatie
- Leerlijn chronische zorg
- Competentiegebied 2 - Communicatie
- Competentiegebied 5 - Maatschappelijk handelen
- Aandachtsgebied - Diversiteit
- Toepassing - Leergesprek
- Toepassing - Praktijkleren
- Toepassing - Onderwijsprogramma