Juridische aspecten samenwerking huisarts en POH-GGZ: verschil tussen versies
Uit Wiki HOVUmc
k |
|||
(5 tussenliggende versies door 4 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | + | {{Header - Leerlijn psychische klachten}} | |
+ | |||
{| class="infobox leerlijn-psych" | {| class="infobox leerlijn-psych" | ||
! {{Titelbalk - Leerlijn psychische klachten}} | ! {{Titelbalk - Leerlijn psychische klachten}} | ||
Regel 28: | Regel 29: | ||
|} | |} | ||
=== Relevantie === | === Relevantie === | ||
− | De | + | De POH-GGZ is een relatief nieuwe kracht in de huisartspraktijk. Soms is hij/zij in dienst van de huisarts, soms gedetacheerd door een (GGZ-)instelling. De POH-GGZ werkt met een groep patiënten waar ook risico’s aan zitten, zoals het risico op suïcide. Wat is de juridische positie van de POH-GGZ? Wie is waar verantwoordelijk en aansprakelijk voor? |
=== Doelen === | === Doelen === | ||
− | + | Je kent de juridische positie van de POH-GGZ en het belang van goede werkafspraken tussen huisarts en POH-GGZ. | |
=== Gebruiksaanwijzing === | === Gebruiksaanwijzing === | ||
+ | Dit onderwijsprogramma bestaat uit een deel dat uitgevoerd moet worden in de huisartspraktijk en een deel waarbij de opgedane informatie tijdens een terugkomdag gedeeld wordt. | ||
+ | === Onderwijsactiviteit === | ||
− | === | + | ==== Voorbereiding aios ==== |
− | + | * Vraag op de praktijk aan opleider en/of POH-GGZ hoe de formele positie van de POH-GGZ is: loondienst, gedetacheerd, BIG-geregistreerd, etc. | |
− | + | * Vraag op de praktijk aan opleider en/of POH-GGZ welke samenwerkingsafspraken er zijn. | |
− | * Vraag op de praktijk aan | + | * Bekijk thuis dit filmpje: |
− | * Vraag op de praktijk aan | + | <youtube>https://youtu.be/r1POsYNiJbg</youtube> |
− | * Bekijk thuis | ||
− | <youtube>https://youtu.be/ | ||
− | ==== | + | ==== Op de terugkomdag ==== |
* Deel de informatie en ervaringen uit de verschillende praktijken. | * Deel de informatie en ervaringen uit de verschillende praktijken. | ||
* Discussie met als leidende vraag: Hoe zou ik het later in mijn eigen praktijk geregeld willen hebben? | * Discussie met als leidende vraag: Hoe zou ik het later in mijn eigen praktijk geregeld willen hebben? | ||
− | |||
− | |||
− | |||
{{Footer - Leerlijn psychische klachten}} | {{Footer - Leerlijn psychische klachten}} |
Huidige versie van 9 feb 2022 om 10:25
Leerlijn psychische klachten | |
---|---|
Auteur | |
Stage | |
KBA |
Overall |
Competenties | |
Leerplek |
Inhoud
Relevantie
De POH-GGZ is een relatief nieuwe kracht in de huisartspraktijk. Soms is hij/zij in dienst van de huisarts, soms gedetacheerd door een (GGZ-)instelling. De POH-GGZ werkt met een groep patiënten waar ook risico’s aan zitten, zoals het risico op suïcide. Wat is de juridische positie van de POH-GGZ? Wie is waar verantwoordelijk en aansprakelijk voor?
Doelen
Je kent de juridische positie van de POH-GGZ en het belang van goede werkafspraken tussen huisarts en POH-GGZ.
Gebruiksaanwijzing
Dit onderwijsprogramma bestaat uit een deel dat uitgevoerd moet worden in de huisartspraktijk en een deel waarbij de opgedane informatie tijdens een terugkomdag gedeeld wordt.
Onderwijsactiviteit
Voorbereiding aios
- Vraag op de praktijk aan opleider en/of POH-GGZ hoe de formele positie van de POH-GGZ is: loondienst, gedetacheerd, BIG-geregistreerd, etc.
- Vraag op de praktijk aan opleider en/of POH-GGZ welke samenwerkingsafspraken er zijn.
- Bekijk thuis dit filmpje:
Op de terugkomdag
- Deel de informatie en ervaringen uit de verschillende praktijken.
- Discussie met als leidende vraag: Hoe zou ik het later in mijn eigen praktijk geregeld willen hebben?
De bouwstenen in de leerlijn psychische klachten
De leerlijnen
Categorie: De 10 huisartsgeneeskundige thema's
Kort | Spoed | Chron | Ouderen | Kind | Psych | ALK | Pall | Preventie | Praktijk |
Korte episode zorg |
Spoedeisende zorg |
Chronische zorg |
Complexe ouderenzorg |
Zorg voor het kind |
Psychische klachten |
ALK |
Palliatieve zorg |
Preventie |
Praktijkmanagement |
Categorie: Competentiegebieden
Medisch handelen | Comm |
Maatsch. handelen | Weten |
Profess |
Medisch handelen |
Communicatie |
Maatschappelijk handelen |
Wetenschap |
Professionaliteit |
Categorie: Overige aandachtsgebieden
Diversiteit | Seksuali |
Innovatie |
Diversiteit |
Seksualiteit |
Innovatie |